Vito Acconci
Konstruované situace Poznámky k Following Piece
V říjnu 1969 Vito Acconci uskutečnil svoji čtvrtou Street Work IV. Strávil tři týdny tím, že ulicemi New Yorku sledoval náhodně vybrané osoby. V poznámkách si zapsal datum události (např. 31. října, 15:14), co měl ten který člověk na sobě (např. oranžový kabát) a jeho nebo její pohyb městem. Ze záznamů se dozvídáme jména obchodů, do nichž sledovaní vstupují, názvy ulic, po nichž kráčí, i adresu, v níž mizí. Osoby pracující v obchodních domech Acconci sledoval i v době, kdy vykonávaly zaměstnání, podobně od pronásledování neupustil ani v případě, že vešly do kina či restaurace. Od sledování upouštěl v okamžiku, kdy bylo znemožněno vnějšími podmínkami, jakou se stal například vstup do uzavřené budovy či nastoupení do taxíku. Tzv. documented performance proběhla na konci 60. let jako nedokumentovaná událost a až následně Acconci požádal Betsy Jackson o nafocení několika jeho sledování v okolí jeho vlastního bydliště ve West Village. Zpětně vznikly také další poznámky a komentáře, kterými se umělec k práci opakovaně vracel ještě v 80. letech, tedy v době, kdy se již profiloval jako architekt a designer. Jistý architektonický, nebo spíše urbanistický zájem autora je ostatně patrný již v této práci – nikoli náhodou akci finančně podpořila Architectural League of New York.
#30 eye in the sky
Content
- ––– Editorial
- Editorial
- ––– Projekt
- Marie Lukáčová
- ––– Profily
- Barbora Kleinhamplová
- Zach Blas
- Metahaven
- Britta Thie
- Anna Slama & Marek Delong
- Julius Neubronner
- Sophie Calle
- Vito Acconci
- Federico Díaz
- Pam Skelton
- Oskar Helcel
- Jules Spinatsch
- Silver
- Štěpánka Sigmundová
- Josephine Pryde
- Vojtěch Rada
- ––– Rozhovor
- Rozhovor s eeefff (Dzina Zhuk a Nicolay Spesivtsev)
- ––– Teorie
- Vyneste je na světlo
- Do skutečného života
- Falešný poplach
- Simulace: na rozcestí dokonalosti
- ––– Objevy
- Zuzana Fedorová
- Viacheslav Poliakov
- ––– Recenze
- Astro Noise: A Survival Guide for Living Under Total Surveillance
- When I Was a Photographer
- Before Pictures
- Beyond Objecthood
- Mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery
- Apocalypse Me
- Bauhaus a Československo 1919-1938. Studenti, koncepty, kontakty.
- ––– Události
- Pozitivní dezinterpretace documenta 14
- Palčivé otázky v současné fotografii
- Jan Malý, viz též
- ––– Fotograf Gallery
- Zuzana Šrámková
- Vladimír Havlík
- Rudolf Skopec
- Tomáš Hrůza
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét